طراحی اپلیکیشن برای کودکان

بسیاری از طراحان اپلیکیشن عادت به ایجاد برنامه برای بزرگسالان دارند. به هر حال بیشتر کاربران بزرگسال هستند. وقتی ناگهان مشتری پیدا می کنید که می خواهد برای آن طراحی اپلیکیشن برای کودکان انجام شود، می تواند شما را غافلگیر کند.

بسیاری از طراحان اپلیکیشن موبایل در برخی مواقع با چنین موقعیت هایی روبرو می شوند، بنابراین ما می خواهیم کمک کنیم. ما با کارشناسان در مورد تجربیات آن ها در ایجاد برنامه های موفق و برنده جایزه برای بچه ها صحبت کردیم و مناسب ترین نکات آن ها را برای قرار دادن شما در مسیر درست جمع کردیم.

راهنمای طراحی اپلیکیشن برای کودکان

  1. به هوش آنها احترام بگذارید

تام موت بیش از 20 سال است که در حال طراحی و توسعه محصولات آموزشی تعاملی برای کودکان است. او خالق ده ها بازی تعاملی، کتاب و اسباب بازی دیجیتال برنده جایزه برای LeapFrog Enterprises است. او با شرکت های برتر قفسه مانند Disney-Pixar ، Cartoon Network ، HarperCollins ، Nickelodeon ، Peanuts Worldwide کار کرده و در حال حاضر با Pixl Toys مشاوره می کند.

موت می گوید که هنگام طراحی برای کودکان دو نکته مهم را در ذهن خود نگه می دارد. اول و مهمترین آن احترام به هوش آنها است. کودکان به سادگی افرادی هستند که اتفاقاً کوچکتر از شما هستند بنابراین صحبت کردن با آن ها شما را به جایی نمی رساند. اطمینان حاصل کنید که از زبانی که آن ها می فهمند استفاده می کنید اما فراموش نکنید که بچه ها باهوش هستند. آن ها از یادگیری لذت می برند و با خوشحالی در چالشی که به آن ها می دهید قدم برمی دارند.

  1. اهداف خود را زودتر تعیین کنید و به آنها رجوع کنید

موت توصیه می کند اهداف ویژه ای را برای برنامه تلفن همراه خود در ابتدای کار تعیین کنید و سپس در تمام مراحل طراحی و توسعه به آن بازگردید. تمام تصمیمات مربوط به طراحی و محتوا توسط هدف اطلاع داده خواهد شد.  او حتی پیشنهاد می کند که مشکلات UX و UI از این طریق قابل حل هستند.

این مشاوره عالی برای همه طراحان و توسعه دهندگان برای طراحی اپلیکیشن برای کودکان است. آن را به عنوان بیانیه ماموریت یا چشم انداز پروژه خود تصور کنید. در شرکت های موفق، تک تک تصمیمات به چند اصل اساسی برمی گردد.

طراحی اپلیکیشن برای کودکان

  1. استفاده از قابلیت های سمعی و بصری

استفاده از صدا هنگام طراحی برای کودکان تقریباً مسلم است زیرا ممکن است هنوز خواننده قوی نباشند به همین دلیل است که مات اغلب در بازی های خود دستورالعمل های گفتاری را شامل می شود. او توصیه می کند که دستورالعمل ها را بسیار کوتاه و واضح نگه دارید و این جایی است که اهداف شما برای طراحی اپلیکیشن برای کودکان می توانند UI / UX شما را هدایت کنند.

  1. یادگیری را هنگام بازی ادغام کنید

کارین آنتونینی از کودکی خوش شانس بود که بسیاری از زبان ها را یاد گرفت و به او قدردانی زیادی از فرهنگ های دیگر و اشتیاق به زبان آموزی داشت. هنگامی که نوبت به دانشگاه رسید و او در دانشکده زبان و زبانشناسی دانشگاه جورج تاون حضور یافت و در آنجا تأثیری را که یادگیری یک زبان خارجی بر رشد شناختی کودک دارد مطالعه کرد. بعد از اینکه صاحب فرزند خودش شد متوجه شد که منابع آموزش زبان برای کودکان چقدر کم است به همین دلیل اوایل لینگو را تاسیس کرد.

  1. مغزهای شلوغ آن ها را برآورده کنید

حتی افرادی که در معرض محدودیت دیدن بچه ها هستند می دانند که دامنه توجه کوتاهی دارند. آن ها به طور طبیعی افراد کنجکاوی هستند (با تخیلاتی گاهی اوقات به شدت فعال) و از آنجا که به معنای واقعی کلمه همه چیز برای آنها جدید است مغز آن ها دائماً بیش از حد رانده می شود. بنابراین واقعاً تعجب آور نیست که ممکن است به راحتی حواسشان پرت شود و این مهم است که هنگام طراحی برای کودکان به خاطر بسپارید. ما در هنگام طراحی اپلیکیشن برای کودکان باید آن ها را علاقه مند، درگیر و مجذوب خود کنیم و این به معنای افزایش بازی ماست.

  1. مهارتهای حرکتی خوب آنها را در نظر بگیرید

نکته مهمی که باید هنگام طراحی اپلیکیشن برای کودکان در نظر گرفت این است که مهارت های حرکتی آن ها هنوز به خوبی تنظیم نشده است. اگر تا به حال غذا خوردن یک کودک نوپا را تماشا کرده اید می دانید که آن ها در واقع فقط چیزهایی را چنگ می زنند. بیشتر شبیه یک موقعیت تمام عیار است. آن ها نمی توانند کاری آرام انجام دهند. آنها در نهایت یاد می گیرند که با یک انگشت اشاره کنند اما حتی در آن صورت هدف آن ها دقیق نیست.

در اینجا درس ایجاد دکمه های بزرگتر است. اگر آن ها مجبور به انتخاب دو شکل متناسب با یکدیگر هستند آنها را بسیار بزرگ کنید، شاید حتی به اندازه 100 × 100 پیکسل. اگر عادت به طراحی اپلیکیشن برای بزرگسالان داشته باشید ممکن است دکمه های این بزرگ خنده دار به نظر برسد اما مخاطبان خود را در اینجا بخاطر بسپارید. کودکان نمی توانند دکمه های کوچک یا حتی فقط کلمات را فشار دهند. آن ها به هدفی بزرگتر از این نیاز دارند.

Related Posts

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.