طراحی اپلیکیشن ورزشی

در این دنیا دو نوع انسان وجود دارد: آنهایی که خودشان ورزش می کنند و افرادی که از تماشای ورزش لذت می برند. در واقع صنعت ورزش خود به اندازه اولین بازی های المپیک در یونان باستان قدمت دارد و از آن زمان تا به حال توسط میلیون ها طرفدار ورزش (چه ورزشکاران و چه تماشاگران) مورد پرستش قرار می گیرند. شاید این پدیده همان چیزی باشد که توسعه دهندگان برنامه های موبایل را به سمت ساخت برنامه های ورزشی سوق می دهد. بنابراین امروز ما توضیح خواهیم داد که ویژگی های اصلی طراحی اپلیکیشن ورزشی باید چه باشد و مزایا و معایب آن چیست.

ویژگی های لازم برای طراحی اپلیکیشن ورزشی

در ابتدا باید ویژگی مهمی را در نظر بگیریم که برنامه ورزشی شما باید بسیار رقابتی و در نتیجه موفق باشد.

  • حساب کاربری

این همان چیزی است که ناخودآگاه برای کسانی که قبلاً برنامه را بارگیری کرده اند جذاب است. اساساً با استفاده از پیمایش بصری و مجموعه ای هوشمند از ویژگی ها عملکرد حساب کاربری چند امتیاز مثبت UX به شما می دهد.

به طور خاص این جایی است که کاربران باید بتوانند رابط برنامه را تا آنجا که ممکن است سفارشی کنند تا بتواند نیازهای آن ها را برآورده کند. به عنوان مثال اگر یک برنامه جمع شده ایجاد کنید می توانید به کاربر اجازه دهید تیم ورزشی یا ورزشکاران مورد علاقه خود را به لیست موارد دلخواه یا نشانک ها اضافه کند.

علاوه بر این اگر برنامه شما شامل خریدهای درون برنامه ای باشد این دقیقاً در همان جایی است که کاربر باید بتواند اطلاعات کارت بانکی خود را حفظ و مدیریت کند.

  • درگاه پرداخت

یکی دیگر از ویژگی های لازم در طراحی اپلیکیشن ورزشی داشتن درگاه پرداخت است. اگر قصد خریدهای درون برنامه ای را دارید باید از ادغام درگاه پرداخت نیز مراقبت کنید. البته خودتان می توانید یک درگاه پرداخت ایجاد کنید. با این حال همانطور که عمل نشان داده است این عاقلانه ترین انتخاب برای کسانی نیست که روی چیزی غیر از خود دروازه کار می کنند. مسئله این است که دریافت گواهی انطباق با PCI (صنعت کارت پرداخت) روندی بسیار طولانی، پیچیده و بوروکراتیک است. از طرف دیگر ادغام یک راه حل آماده که قبلاً دارای گواهینامه است به طور متوسط ​​حداکثر تا هشت ساعت کاری طول می کشد.

  • فروش بلیط

هواداران اختصاصی نمی خواهند بازی های تیم های محبوب یا ورزشکاران خود را از دست بدهند. بنابراین با توجه به اینکه یک درگاه پرداخت با برنامه خود تلفیق کرده اید می توانید بدون ترک آن بلیط ها را مستقیماً در برنامه ردیابی و خریداری کنید.

به عنوان یک گزینه جایگزین می توانید برنامه خود را با یک سرویس فروش بلیط شخص ثالث ادغام کنید. در این حالت کاربران شما قادر به گشت و گذار در بلیط ها، پیگیری قیمت و در دسترس بودن آن ها خواهند بود اما آن ها خرید نهایی را در این سرویس انجام می دهند.

طراحی اپلیکیشن ورزشی

  • فروشگاه برند

یکی دیگر از نکات مهم در طراحی اپلیکیشن ورزشی فروشگاه برند بودن است. بیشتر تیم های ورزشی از فروش کالاهای مارک دار خود سود می برند. بنابراین اگر قصد دارید برنامه ای برای تیم ورزشی خود تهیه کنید و اگر می خواهید این فروشگاه درون برنامه ای برای شما ضروری است.

درصورتی که بخواهید یک برنامه ورزشی جمع آوری کنید می توانید این ویژگی را پیاده کنید اما به جای فروش اقلام برند خود، می توانید کالاهای محبوب ترین تیم ها یا ورزشکاران را در فروشگاه درون برنامه خود جمع کنید. در این حالت شما باید با تیم های گفته شده و ورزشکاران شریک شوید و فقط سهمی از سود شما را بدست می آورید اما هنوز هم یک روش بی عیب و نقص برای کسب درآمد از برنامه خود است.

  • حالت آفلاین

اگر دسترسی به برخی از ویژگی های برنامه خود را بدون اتصال به اینترنت تضمین کنید این یک مزیت بزرگ برای برنامه شما خواهد بود زیرا برای کاربران آن راحت تر است.

  • ادغام رسانه های اجتماعی

ادغام رسانه های اجتماعی یکی دیگر ویژگی های لازم برای طراحی اپلیکیشن ورزشی است. امروزه رسانه های اجتماعی جزئی غیر قابل تعویض در زندگی روزمره ما هستند. بنابراین چرا این عنصر تأثیر دیجیتالی را در برنامه خود ادغام نمی کنید؟ در این حالت کاربران می توانند برداشت های خود از بازی ها و تیم های ورزشی مورد علاقه خود را به شکل معمول برای آن ها در صفحات رسانه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارند. به عنوان مثال برنامه FC Liverpool آن را یک قدم جلوتر برد و خوراک توییتر در این برنامه ادغام شده است. بنابراین کاربران می توانند خبرها را مجدداً منتشر کنند و البته همه اینها باعث تحریک جذب کاربر می شود.

علاوه بر این ادغام شبکه های اجتماعی کاربرد عملی تری در آن دارد. به جای اینکه کاربران آینده خود را وادار به پر کردن فرم ثبت نام و ایجاد گذرواژه جدید کنید به آن ها اجازه می دهید فقط در چند کلیک از برنامه استفاده کنند.

  • کاتالوگ ورزشکاران و تیم های ورزشی

این شاید یکی از مهمترین ویژگی های لازم برای یک طراحی اپلیکیشن ورزشی باشد. حتی اگر هدف شما این است که فقط طرفداران یک تیم ورزشی خاص را به خود جلب کنید بهانه ای نیست که لذت آشنایی با داستان های ورزشکاران مورد علاقه خود را و به طور کلی تاریخ تیم را از آن ها دریغ کنید.

  • گپ زدن

همچنین احتمالاً لازم است که ویژگی چت را به کار ببرید تا به کاربران برنامه شما اجازه دهد آخرین اخبار دنیای ورزش را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و درباره رویدادهای خاص ورزشی و ورزشکاران گفتگو کنند.

  • اخبار

خبرخوان فرصتی عالی است تا کاربران خود را دائماً به برنامه خود علاقه مند کنید. و برای اطمینان از اینکه یک کاربر خبر را از دست نمی دهد ما اکیداً پیشنهاد می کنیم اطلاعیه های فشار را در برنامه اجرا کنید. جدا از اخبار ، جداول مسابقات و عملکرد تیم های ورزشی یا ورزشکاران (به عنوان مثال ، امتیازات آنها) نیز برای کاربران شما یک امتیاز محسوب می شود.

اگر یک برنامه اختصاصی برای یک تیم خاص یا یک تورنمنت ورزشی تیمی ایجاد کرده اید باید یک مرکز مسابقه روز داشته باشید. این یک مرکز اطلاعاتی است که شامل تمام داده های مربوط به بازی ها (امتیاز ، امتیازات برجسته از بازی ها و کنفرانس های مطبوعاتی ، جدول مسابقات و غیره) است.

  • تقویم

این یکی دیگر از ابزارهای عالی است که به کاربران شما کمک می کند تا اوقات فراغت خود را برنامه ریزی کرده و به خاطر بسپارند که باید یک بازی مهم را در ساعت ………. مشاهده کنند.

  • پخش زنده

یکی از مهم ترین ویژگی های طراحی اپلیکیشن ورزشی دارا بودن پخش زنده است. پخش مستقیم بازی یک ویژگی بسیار عالی برای اپلیکیشن شما خواهد بود و شما می توانید بدون ترک برنامه به کاربران خود فرصت تماشای بازی های تیم های ورزشی مورد علاقه خود را ارائه دهید. علاوه بر این شما همچنین می توانید به کاربران اجازه دهید سوابق بازی ها را تماشا کنند. به این ترتیب می توانید برنامه خود را به مقصدی جذاب برای همه موارد مربوط به ورزش مورد علاقه آن ها یا ورزشکاران تبدیل کنید.

مزایای طراحی اپلیکیشن ورزشی

  1. سازماندهی

شما مجبور نیستید به صورت نامنظم یا سرتاسر مکان ظاهر شوید به ویژه هنگامی که مسئولیت هماهنگی بازی ها و مسابقات را بر عهده دارید. یک نرم افزار مدیریت ورزشی به شما امکان می دهد از مدت ها قبل به راحتی بازی ها را آماده کنید تا وقتی روز آخر فرا می رسد و نسبت به اشتباهات بی شماری که ممکن است قبل از روز مهم مرتکب شده باشند استرس و نگرانی نداشته باشید. شما می توانید بازی های آینده، نتایج بازی های قبلی، سوابق فصل و همچنین سایر مشخصات تیم را همه در یک مکان مشاهده کنید.

  1. هماهنگ كردن

یک نرم افزار مدیریت ورزشی به شما این توانایی را می دهد که به راحتی همه چیز را در زیر آفتاب با سهولت بسیار هماهنگ کنید. برای مثال می توانید از جعبه های گفتگوی یکپارچه استفاده کنید که تعامل روان را امکان پذیر می کند. حتی می توانید لباس های تیم ها را با یک کلیک فشار دهید و به همه اطلاع دهید که کدام لباس را پوشیده و چرا.

  1. مدیریت اقتصادی

یکی دیگر از مزایای طراحی اپلیکیشن ورزشی مدیریت اقتصادی است. این نوع نرم افزار می تواند تمام موارد اداری مربوط به صورتحساب و مجموعه هزینه های مختلفی را که به مشتریان می رسد از جمله رزرو آهنگ، هزینه اشتراک، مدارس و غیره را پوشش دهد. بدون تلاش زیاد شما قادر به صادرات خواهید بود تمام اطلاعات موجود در نرم افزار مدیریت حسابداری شما.

  1. آمار

نرم افزار مدیریت ورزش به شما امکان می دهد تا آمار و داده های بی درنگ را برای ارزیابی بازیکنان ردیابی کنید. این امر عظیم است مخصوصاً در سطوح حرفه ای و رقابتی تر یعنی جایی که آمار مهم است و می تواند تفاوت زیادی بین نیمکت نشینی و استارت ایجاد کند.

Related Posts

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.