بهینه سازی موتور جستجو (SEO) چیست و چرا مهم است؟

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) چیست و چرا مهم است؟

بهینه سازی موتور جستجو برای موفقیت هر کسب و کار آنلاین مهم است. هر وب مستر باید درک کند SEO چیست ، چگونه کار می کند و پتانسیل ترافیکی که می تواند برای انواع وب سایت ایجاد کند.

مواردی که در اینجا اشاره میشود :

سئو چیست؟

چرا سئو مهم است؟

معرفی سئو برای مبتدیان

مراحل اصلی فرآیند بهینه سازی موتور جستجو چیست؟

سئو چیست؟

SEO به معنای بهینه سازی موتور جستجو است و مخفف کلمه Search Engine Optimization میباشد. این مجموعه ای از قوانین برای بهینه سازی وب سایت شما است تا بتواند در موتورهای جستجو به نتایج ارگانیک به رتبه های بالاتر برسد. این یک راه عالی برای بالا بردن کیفیت یک وب سایت با استفاده از آن کاربر پسند ، سریعتر و آسان تر می باشد. SEO می تواند به عنوان یک چارچوب کامل در نظر گرفته شود زیرا کل فرایند دارای تعدادی قانون (یا دستورالعمل) ، تعدادی مرحله و مجموعه کنترل است.

تحقیقات نشان می دهد که وب سایت های صفحه اول Google تقریباً 95٪ از، کلیکها را دریافت می کنند، و مطالعات نشان می دهد که نتایج با صفحه بالاتر ظاهر می شوند، زمانی که با کلیک بیشتر از طریق نرخ (CTR) و ترافیک بیشتر افزایش می یابند.

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) چیست و چرا مهم است؟

چرا سئو مهم است؟

در بازار رقابتی امروز ، بازاریابی سئو از همیشه مهمتر است. موتورهای جستجو روزانه به میلیونها کاربر خدمت می کنند و به دنبال پاسخ به سؤالات خود یا راه حل برای مشکلات خود هستند. اگر یک وب سایت ، وبلاگ یا فروشگاه آنلاین دارید ، SEO می تواند به شما در گرفتن ترافیک رایگان هدفمند از موتورهای جستجو کمک کند.

چرا بهینه سازی موتور جستجو مهم است:

  • اکثر کاربران موتورهای جستجو به احتمال زیاد روی یکی از 5 پیشنهاد برتر در صفحات نتایج موتور جستجو SERP (مخفف کلمه ای Search Engine Result Page و به معنای صفحه نتایج موتورهای جستجو در هنگام جستجو یک کلمه کلیدی میباشد.) کلیک می کنند. برای استفاده از این امر و جلب بازدید کنندگان وب سایت یا مشتریان به فروشگاه اینترنتی شما، وب سایت شما باید در یکی از موقعیت های برتر ظاهر شود.
  • SEO فقط مربوط به موتورهای جستجو نمی باشد بلکه شیوه های خوب SEO باعث بهبود تجربه کاربر و قابلیت استفاده یک وب سایت می شود.
  • کاربران به موتورهای جستجو اعتماد دارند و حضور در موقعیت های برتر برای کلمات کلیدی که کاربر در جستجوی آنهاست ، اعتماد وب سایت را افزایش می دهد.

  • سئو برای تبلیغ اجتماعی وب سایت شما مناسب است. افرادی که وب سایت شما را با جستجو در گوگل یا یاهو پیدا می کنند، بیشتر احتمال دارد که آن را در فیس بوک، توییتر یا سایر کانال های رسانه های اجتماعی تبلیغ کنند.

  • SEO برای اجرای صحیح یک وب سایت بزرگ مهم است. وب سایت های با بیش از یک نویسنده می توانند از سئو به روش مستقیم و غیرمستقیم بهره مند شوند. سود مستقیم آنها افزایش ترافیک موتورهای جستجو است و منافع غیرمستقیم آنها داشتن یک چارچوب مشترک (لیست های چک) برای استفاده قبل از انتشار مطالب در سایت است.

  • SEO می تواند شما را از رقابت خارج کند. اگر دو وب سایت همان کالا را بفروشند، وب سایت بهینه شده موتور جستجو به احتمال زیاد مشتری بیشتری دارد و فروش بیشتری را انجام می دهد.

معرفی سئو برای مبتدیان

برای مبتدیان SEO باید تعریف فوق العاده پیچیده به نظر برسد. به عبارت ساده تر ، بهینه سازی موتور جستجو روشی برای بهبود وب سایت شما است به گونه ای که در نتایج جستجوی Google ، Yahoo ، Bing یا سایر موتورهای جستجو به موقعیتهای برتر نزدیکتر شود. هنگامی که جستجوی خود را در Google انجام می دهید ، ترتیبی که نتایج بازگشت به آن نمایش داده می شود ، مبتنی بر الگوریتم های پیچیده است.

این الگوریتم ها (همچنین به عنوان عوامل رتبه بندی موتور جستجو شناخته می شوند) قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه کدام صفحه وب در وهله اول ، مکان دوم و غیره نشان داده می شود ، تعدادی از عوامل را در نظر می گیرند.

بهینه سازی وب سایت شما برای موتورهای جستجو مزیت بیشتری نسبت به سایتهای غیر بهینه خواهد داشت و شانس خود را برای رتبه بالاتر افزایش می دهید.

مراحل اصلی فرآیند بهینه سازی موتور جستجو چیست؟

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) چیست و چرا مهم است؟

همانطور که در بالا اشاره کردم ، SEO یک فرآیند استاتیک نیست بلکه یک چارچوب با قوانین و فرآیندهای است. اگرچه برای راحتی می توان SEO را به 3 نوع اصلی تقسیم کرد:

اولین مرحله در فرآیند سئو ، SEO فنی نامیده می شود. همانطور که از این نام پیداست، SEO فنی ارتباطی با محتوای وب سایت یا روشهای تبلیغ وب سایت ندارد. این مربوط به تنظیماتی است که شما باید پیکربندی کنید تا کار مخاطبان در جستجو آسان تر شود. بهینه سازی فنی اصولا به چند صورت انجام میشود: کیفیت محتوای صفحه، کیفیت کدهای صفحه و حجم صفحه

مرحله دوم SEO On-Page است. سئو درون صفحه در درجه اول با محتوا و عناصر دیگر موجود در یک صفحه ارتباط دارد. برخلاف سئو فنی و خارج از صفحه اصلی ، تمرکز اصلی سئو درون صفحه ای ارائه سیگنال های کافی برای موتورهای جستجوگر است تا بتوانند معنی و متن مطالب شما را درک کنند.

در این مرحله است که شما با ساختار وب سایت ، کلمات کلیدی SEO ، بهینه سازی عنوان ، عناوین ، پیوندهای داخلی ، SEO تصویر ، نشانه گذاری داده های ساخت یافته و سایر تکنیک هایی که می توانند سیگنال های مناسب را برای موتورهای جستجو ارسال کنند ، سروکار خواهید داشت. اگر به طور صحیح دنبال شود ، سئو در صفحه باعث بهبود قابلیت استفاده و اعتبار یک وب سایت یا وبلاگ نیز می شود. توجه داشته باشید که بهینه سازی محتوا بخشی از سئو درون صفحه است اما گاهی اوقات به این سئو محتوا گفته می شود.

مرحله سوم SEO Off-Page است. علاوه بر تغییراتی که می توانید در وب سایت خود انجام دهید به گونه ای که در SERP ها بالاتر باشد ، راه دیگر برای بهبود موقعیت رتبه وب سایت شما با استفاده از تکنیک های سئو خارج از سایت است.

چرا سئو خارج از صفحه مهم است؟

به طور کلی وقتی یک کاربر برای جستجو، یک عبارت را تایپ می کند، الگوریتم های موتور جستجو به فهرست آنها نگاه می کنند و سعی می کنند بهترین صفحاتی را پیدا کنند که می توانند قصد کاربر را برآورده کنند. صفحاتی که بیشتر به عبارت جستجو کاربر نزدیک هستند در اولین موقعیت های نتایج جستجو ظاهر می شوند. یكی از عوامل تعیین موقعیت یك صفحه وب در نتایج ، تعداد پیوندهای دریافتی (بك لینک) است. بک لینک ها سیگنال اعتماد است و بسته به جایی که لینک ها در آن قرار دارند ، می توانند بر موقعیت رتبه شما تأثیر بگذارند.

اگر پیوندها از سایتهای شناخته شده و قابل اعتماد تهیه شده باشند، رتبه شما تحت تأثیر مثبت قرار خواهد گرفت. اگر پیوند از سایتهای قابل اعتماد تهیه نشده باشد، رتبه شما تحت تأثیر منفی قرار خواهد گرفت. پیوند از این طریق، نقض دستورالعمل های Google است و احتمالاً منجر به مجازات گوگل نیز خواهد شد.

برای به دست آوردن پیوندهای بیشتر چه کاری می توانید انجام دهید؟

این یک سؤال بسیار خوب است و من اطمینان دارم که اگر در اینترنت به جستجوی آن عبارت بروید ، صدها جواب متفاوت خواهید یافت. شما می توانید این مطالب را در مورد نحوه نزدیک شدن به ایجاد لینک مطالعه کنید، اما تمرکز اصلی شما نه نحوه دستیابی به لینک بلکه نحوه ایجاد محتوای با کیفیت خوب برای وب سایت شما است. محتوای خوب پیوندهای طبیعی به شما می دهد که به نوبه خود رتبه و ترافیکی بالایی را به شما می دهد. اگر سعی می کنید لینک ها را بخرید یا آنها را به آسانی بدست آورید ، ممکن است موفقیت موقت داشته باشید و ببینید وب سایت شما بعد از به روزرسانی بعدی Google از صفحات برتر ناپدید می شود.

تفاوت سئو و بازاریابی دیجیتال در چیست؟

بعضی افراد اغلب از من سؤال می کنند “آیا SEO همان بازاریابی دیجیتال است؟” ساده ترین پاسخی که می توانم بدهم این است که SEO یکی از ابزارهای موجود در دیجیتال مارکتینگ شما است. SEO می تواند بخشی از کمپین کلی بازاریابی دیجیتال شما باشد که معمولاً موارد دیگری مانند تبلیغات رسانه های اجتماعی ، PPC ، استراتژی محتوا و غیره را در بر می گیرد.

فیلتر شکن فعال


, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.