چند روش برای ایجاد بهترین محتوا سئو

چند روش برای ایجاد بهترین محتوا سئو

سئو برای بهینه کردن سایت و باعث افزایش ترافیک موتورهای جستجو میباشد.

در این پست خواهید آموخت که محتوای SEO چیست و چگونگی بهینه سازی محتوای خود را برای موتورهای جستجو و کاربران با استفاده از بهترین روش ها امکان پذیر کنید.

محتوای SEO چیست؟برای فهمیدن منظور ما از محتوای سئو ، ابتدا باید در ذهن خود روشن کنید که هدف اصلی سئو چیست، چه نوع محتوا وجود دارد و بهینه سازی محتوا چیست.

آنچه در ادامه می خوانید:

محتوای SEO چیست؟

چند نوع محتوای SEO وجود دارد؟

نحوه بهینه سازی محتوای خود برای سئو؟

استراتژی محتوای SEO شما چیست؟

سئو چیست؟ سئو (SEO) مخفف عبارت Search Engine Optimization که به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو میباشد. این معنا را میدهد که داشتن رتبه اول در سرچ گوگل، دسترسی راحتر مخاطبان به سایت شما و برای داشتن بازدید بیشتر باید سئو سایت خود را افزایش دهید.

فرایند سئو شامل تعدادی مرحله است که معمولاً به صورت زیر دسته بندی می شوند: سئو فنی، سئو در صفحه و سئو خارج از صفحه.

SEO محتوا بخشی از SEO On-Page است. در اینجا مروری بر فرآیند SEO On-Page ارائه شده است که نقش SEO جستجوگرها را نشان می دهد.

همانطور که مشاهده می کنید، سئو در صفحه با بهینه سازی عنوان صفحه شروع می شود و سپس به محتوای موجود در صفحه می پردازد. هدف کلی شما با محتوای SEO نوشتن مطالب دوستانه سئو است تا بتوان آن را توسط موتورهای جستجو فهمید اما در عین حال رضایت کاربر را حفظ کرده و آنها را راضی نگه دارد. همه ی المان های که مربوط به عناصر وب سایت شماست شامل تنظیمات فنی، کیفیت کد نویسی و توضیحات متا میباشد که شما با بهبود بخشیدن این موارد در واقع سئو درون صفحه انجام داده اید.

چند نوع محتوای SEO وجود دارد؟

قبل از اینکه به نحوه بهینه سازی محتوای خود بپردازیم، بیایید ببینیم منظور از محتوا چیست. محتوا می تواند اشکال مختلفی داشته باشد. یعنی می تواند متن، تصاویر، فیلم ها، صدا، اینفوگرافیک یا ترکیبی از این موارد باشد.

بطور کلی انواع مختلف محتوا عبارتند از:

پست های وبلاگ: پرکاربردترین قالب میباشد و می تواند ترکیبی از متن، تصاویر و فیلم باشد. و همینطور می تواند نوعی اخبار، مقاله، لیست و یا نحوه ای راهنمایی و انتشار مطبوعات یا اطلاعات کلی باشد.

صفحات Static: محتوای موجود در این صفحات صرفا ثابت و بدون تغییر میباشد و نیاز به تغییرات مداوم ندارد.

صفحات محصول: صفحات تبلیغ محصولات یا خدمات خاص.

صفحات Landing یا صفحات فرود: صفحاتی هستند که در آن اطلاعات بازدید کنندگان مانند نام و نام خانوادگی، ایمیل، شماره موبایل قرار گرفته می شود و در ازای آن خدماتی که بصورت رایگان به آن ها ارائه داده می شود. این صفحات برای ارتباط با بازدیدکنندگان طراحی میشود.

نحوه بهینه سازی محتوای خود برای سئو

چند روش برای ایجاد بهترین محتوا سئو

 

برای بهینه کردن سایت خود اولین موردی که باید به آن توجه داشته باشیم کلمه کلیدی مناسب و استاندارد است. علاوه بر این باید به مترادف کلمات کلیدی هم دقت داشته باشیم. دانستن اینکه چه کلمات کلیدی توسط کاربران در کادر جستجو تایپ می شود بسیار مهم است و اینکه چه کلمات کلیدی میتواند در افزایش ترافیک و رتبه سایتتان تاثیر داشته باشد. 

کلمات کلیدی سه نوع میتواند باشد: کلمات کلیدی کوتاه که در موتورهای جستجو تعداد سرچ بالایی دارند و کلمات کلیدی طولانی و کلمات کلیدی  LSI که مخفف عبارت Latent Semantic Indexing که به معنای “فهرست بندی معنایی پنهان” میباشد و این کلمات برای نشان دادن موضوع صفحات به صورت جامع به انواع موتورهای جستجو به کار میرود.

کلمه کلیدی هدف شما باید در URL، عنوان صفحه و عنوان h1 شما درج شود. کلمات کلیدی طولانی را می توان در زیرنویس ها درج کرد و سایر کلمات کلیدی مرتبط (LSI) را می توانید در زیر نویس ها و بدنه محتوا درج کنید.

چند روش برای ایجاد بهترین محتوا سئو

موتورهای جستجو می توانند محتوای متن را بیش از هر نوع محتوای دیگر درک کنند، بنابراین با داشتن محتوای متنی در صفحه خود کار خود را راحتتر می کنید.

به عنوان مثال، بیایید بگوییم که شما درباره این موضوع یک اینفوگرافیک زیبا ایجاد کرده اید و می خواهید آن را در وبلاگ خود منتشر کنید. فقط اینفوگرافیک و آمار منتشر شده را اضافه نکنید بلکه سعی کنید محتوای متنی درباره ی اینفوگرافیک چیست را هم در صفحه داشته باشید. در هنگام انتشار تصاویر، فیلم ها یا صدا می توانید همین کار را دنبال کنید.

  • قصد کاربر را از ابتدا روشن کنید

قبل از انتشار هر نوع محتوا در وب سایت خود، باید قصد کاربر را درک کنید. ساده ترین راه برای این کار استفاده از گوگل است زیرا شرکت (Google) قبلاً کار مفیدی در درک آنچه کاربران برای جستجوهای مختلف دوست دارند انجام داده است.

  • پیوندهای داخلی به سایر مطالب مرتبط

یکی دیگر از عناصر سئو محتوا، پیوند داخلی است. در محتوای خود کلمات مهم را، به صفحات دیگر وب سایت خود پیوند دهید تا به کاربران  کمک شود، تا درباره یک موضوع خاص اطلاعات بیشتری کسب کنند. 

هنگام افزودن لینک های داخلی، از متن پیوندی معنی دار استفاده کنید تا مخاطبان بتوانند درباره آنچه در صفحه پیوند مربوط است ایده و اطلاعات خوبی کسب کنند.

  • پیوند خارجی به سایر وب سایتهای با کیفیت بالا

علاوه بر پیوند دادن به مقالات خود، این امر خوب است که به سایر وب سایتها یا منابع با کیفیت بالا پیوند دهید به شرط اینکه:

  1. آنها به کاربران در خواندن اطلاعات بیشتر درباره یک موضوع کمک می کند
  2. باید وب سایتی که به آن لینک خواهید کرد مناسب و مورد تایید باشد.
  3. شما این کار را با دریافت غرامت انجام ندهید. (این پیوندهای فروشی هستند و مجاز نیستند)
  • خوانایی محتوای خود را آسان کنید

خواندن مطالب خود را آسان کنید. فقط متن را در صفحه قرار ندهید، بلکه از سبک های قالب بندی برای آسانتر خواندن استفاده کنید. نمونه از کاراهایی که برای بهتر کردن خوانایی مطالب میتوان به کاربرد:

  1. از پاراگراف های کوتاه استفاده کنید.
  2. برای برجسته کردن بخش هایی از مطالب مهم ، از برجسته و کج کننده استفاده کنید.
  3. برای تشریح مراحل از لیست ها استفاده کنید.
  4. از جملات کوتاه استفاده کنید.
  5. از فونتهایی استفاده کنید که خواندن آن آسان باشد. (و به اندازه کافی بزرگ)
  • عناصر غیر متن را بهینه کنید

همانطور که در بالا اشاره کردم، محتوا می توانند انواع مختلفی داشته باشند و لزوما متن نیستند. هنگام افزودن سایر عناصر غیر متنی در محتوای خود، اطمینان حاصل کنید که بهینه شده باشد.

رایج ترین محتوا تصاویر است و تمام تصاویر موجود در محتوای شما باید:

  1. یک نام مناسب (lsi-keywords.jpg) داشته باشید. نه نام بدون مفهوم(345afg.jpg)
  2. متن ALT مناسب داشته باشید.
  3. یک متن خط زیر تصویر برای توصیف آنچه در مورد تصویر است درج کنید.
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.