راهنمای طراحی UI برای اپلیکیشن فروشگاهی

قانون شماره یک در تجارت در طول تاریخ تغییر نکرده است: اگر می خواهید چیزی بفروشید، خرید آن برای مخاطبان هدف شما باید آسان باشد. شما باید کل مسیر مشتری را از آگاهی تا قیمت گذاری و اقدامات مورد نیاز خرید بهینه کنید. صرف نظر از اینکه کجا می فروشید، چه زمانی می فروشید و مخاطب چه کسانی هستید. طراحی UI (رابط کاربری) مربوط به این قانون است. هدف نهایی از طراحی رابط کاربری خوب این است که تعامل کاربر تا حد ممکن ساده و کارآمد باشد. هر مورد در مقابل کاربر باید در هدایت او به هدف واقعی نقش داشته باشد.

از این منظر رابط ها و طراحی های جذاب یکی از مهمترین بخش های کل تجربه کاربر در تجارت الکترونیکی است و آن ها می توانند به میزان قابل توجهی بر فروش که برای هر تجارت و کانال فروش مهم است تأثیر بگذارند.

بنابراین باید در محیط فروش آنلاین داده شده به کل رابط کاربری و سفر مشتری برای فروش توجه زیادی شود. وب سایت باشد یا اپلیکیشن ، مهم نیست که چه دستگاهی باشد.

نحوه طراحی UI اپلیکیشن های موبایل

تعدادی از موارد مهم وجود دارد که باید آن ها را در نظر بگیرید و از نظر رابط کاربری در برنامه خرید تلفن همراه خود بررسی کنید:

  • با محتوای بصری جذاب از مشتریان خود استقبال کنید
  • ایجاد یک فضای خرید بصری
  • تجربه لذت بخش و بدون اصطکاک خرید موبایل
  • ارائه یکپارچه مرور ، جستجو و افزودن به عملکردهای سبد خرید
  • راهنمایی مشتریان از طریق پرداخت

رضایت همه موارد بالا منجر به ایجاد یک کانال فروش موبایل عالی می شود که فروش زیادی را به همراه خواهد داشت. با این حال برای رسیدن به آن باید رویکردی محکم داشته باشید. یک رویکرد عالی طراحی UI با تجزیه و تحلیل رفتار مشتری آغاز می شود.

سپس باید درباره اقدامات مورد نظر در برنامه تلفن همراه تصمیم بگیرید. این می تواند یک خرید مستقیم، فیلتر کردن محصول یا پیگیری سفارش و غیره باشد.

مرحله بعدی برنامه ریزی کل مسیر از طریق آن اقدامات است. سرانجام پس از اتمام سه مرحله اول قرار است با طراحی رابط کاربری برنامه تلفن همراه خود همراه شوید.

 

طراحی UI

درک کاربر از برنامه موبایل

اگرچه ظاهر آن ها بسیار متفاوت است اما رفتار خرید مشتری در فروشگاه های آنلاین از بسیاری دیدگاه ها بسیار یکسان است. یک لحظه وقت بگذارید و نیازها و رفتارها را در هر دو محیط تجسم کنید، آن ها اساساً همانند آنچه در زیر لیست می کنیم هستند:

  • یک فضای خرید زیبا
  • در صورت لزوم کارکنان قابل دسترسی کمک می کنند
  • پیمایش آسان در سراسر فروشگاه
  • توصیه های شخصی شده
  • فرآیندهای پرداخت و پرداخت بدون دردسر

اینکه چرا ما هم رفتار آنلاین و هم فروشگاهی می دهیم این است که گرایش خرید جهانی در همه محیط های خرید تقریباً یکسان است. بنابراین وقتی بینش کاربر را در هر محیط خاصی مشاهده و درک می کنید، می توانید فرض های صحیحی را برای یکدیگر بیان کنید.

درباره اقدام خرید دلخواه تصمیم بگیرید

فروش هدف اصلی یک برنامه خرید موبایل است. اما نه تنها اقدامات مختلفی وجود دارد که می تواند در برنامه انجام شود. به اشتراک گذاری یک محصول، پیگیری سفارش یا ایجاد لیست خواسته ها می تواند به عنوان مثال باشد.

بنابراین باید کل مجموعه عملیاتی را که می خواهید توسط کاربر برنامه شما انجام شود تجسم کنید و هر یک را بهینه کنید. این کار آسانی نیست. با این حال برای طراحی خوب UI / UX بسیار مهم است.

مسیر کاربر را در طراحی رابط کاربر برنامه ریزی کنید

اگر از تصمیم گیری درباره اقدامات و برنامه ریزی سفر کاربر احساس ترس می کنید خبرهای خوبی داریم. برای ایجاد نمودارهای جریان برای سفر کاربر برای یک اقدام خاص ، می توانید از نرم افزاری مانند draw.io بهره مند شوید. این امکان را برای شما فراهم می کند تا تصویر بزرگ را ببینید و احتمال اشتباهات رایج را کاهش دهید.

رابط کاربری را طراحی کنید

در اینجا پیچیده ترین قسمت رویکرد است. اگر در سه مرحله قبلی کار خوبی انجام داده باشید این قسمت راحت تر می شود. یک طراح ماهر یا یک تیم طراحی، برنامه تلفن همراه شما را به روشی بصیرت آمیز طراحی می کنند و نتیجه به سختی می تواند رضایت بخش نباشد.

اگر از سازنده برنامه تلفن همراه برای تبدیل فروشگاه Shopify خود به یک برنامه تلفن همراه استفاده می کنید نیازی به طراحی کل برنامه با تک صفحه آن نخواهید داشت. بیشتر قسمت های عناصر رابط کاربر از قبل برای شما طراحی شده اند. اما هنوز باید بررسی کنید که آیا برنامه تلفن همراه شما مطابق با آخرین روند طراحی فروشگاه تجارت موبایل و گرایش های جهانی کاربر طراحی شده است.

بنابراین می توانید محصولات خود را با حفظ زیبایی و زیبایی ظاهری در رابط موبایل نمایش دهید. شما فقط بهترین را انتخاب کرده و یک طرح کوچک مانند مایه کیک را روی کیک خوشمزه قرار می دهید.

Related Posts

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.