طراحی اپلیکیشن آموزشی

در گذشته بچه ها بزرگ می شدند که در خیابان ها بازی کنند یا با هر چیزی که می توانستند از آن استفاده کنند. با این وجود کودکان امروز از سنین بسیار کم در معرض انواع محصولات دیجیتالی قرار دارند. به گزارش گاردین یک کودک 6 ساله بیش از برخی بزرگسالان درباره فناوری اطلاعات دارد. چنین مواجهه ای باعث می شود کودکان بسیار با تکنولوژی سازگار و عادت کنند. این باعث می شود که آن ها بهترین ارزیابی کننده مهم در طراحی محصولات دیجیتالی باشند. تجربه آن ها با فناوری نوعی نسبتاً بالا برای کسانی است که در طراحی اپلیکیشن آموزشی کار می کنند.
این برای شما چه معنی دارد؟
برای تسخیر این گروه هدف استارتاپ ها به استراتژی های ابتکاری طراحی اپلیکیشن آموزشی نیاز دارند که به طور خاص برای پاسخگویی به نیازهای گنجانده شده در سیستم آموزشی طراحی شده باشد. به طور طبیعی این فراتر از طراحی فقط برای دانشجویانی است که عمیقا در فن آوری غوطه ور هستند. وظیفه این است که غالباً برای مربیانی که به طور طبیعی نیازها، ترجیحات و معمولاً محدوده درک محدودتری از دنیای فناوری دارند ایجاد شود.

طراحی اپلیکیشن آموزشی1

اهمیت UX در طراحی اپلیکیشن آموزشی
فاکتورهای زیادی وجود دارد که منجر به ماندگاری زیاد یا کم برنامه در هنگام استفاده از برنامه های آموزشی می شود. این موارد شامل میزان سرگرمی، اطلاعات جاسازی شده در آن و اطلاعات مربوطه است که به کاربران مورد نظر خود می آموزد.
اما علاوه بر این عوامل مهم، یک تعیین کننده مهم در مورد کارایی یک برنامه وجود دارد: اینکه چقدر خوب طراحی شده است.
هنگامی که وظیفه طراحی یک برنامه آموزشی را بر عهده دارد باید تجزیه و تحلیل رقابتی انجام داده و مخاطب مورد نظر را در نظر بگیرد. طراحی اپلیکیشن آموزشی فراتر از زیبایی آن است. این برنامه همچنین باید از قابلیت ها و همچنین لذت بخش بودن برنامه برای استفاده استفاده کند.

اگر با در نظر گرفتن UX طراحی نکنید چه اتفاقی می افتد؟
پاسخ ساده است: این برنامه آموزشی شما را از بین می برد. برنامه های مورد استفاده مربیان، دانش آموزان و والدین باید با در نظر گرفتن اهداف، عادات و نیازهای آن ها و همچنین سطح دانش افرادی که از آن ها استفاده می کنند طراحی شوند.

چالش های UX در طراحی اپلیکیشن آموزشی

1. ایجاد آسان انتقال برای معلمان
معلمان در هنگام کار با چالش های زیادی روبرو هستند. بسیاری از آن ها برای چاپ نسخه ای و روش های سنتی استفاده می شود. طبیعتاً این امر آن ها را نسبت به جهش های بزرگ و تغییر در تدریس تردید می کند.
هنگام طراحی اپلیکیشن آموزشی باید این نکته را بخاطر بسپارید. هدف طراحی این است که با ایجاد یک رابط کاربری مشابه آنچه که قبلاً عادت کرده اند زندگی معلمان را آسان تر کند. این باعث می شود که آن ها تمایل بیشتری به درک فناوری و استفاده از آن برای آموزش دانش آموزان خود داشته باشند. همچنین به آن ها فضا می دهد تا به جای اینکه تحت تأثیر فناوری جدید قرار بگیرند روی دانشجویان تمرکز کنند.
2. جذابیت طرح برای دانشجویان
برای به حداکثر رساندن استفاده و کارآیی یک برنامه تیم محصول یا طراح UX شما باید نیازها و انتظارات دانش آموزان را هدف قرار دهد. همانطور که گفته شد تحت تأثیر قرار دادن دانش آموزان بسیار دشوار است. به همین دلیل یک برنامه باید با در نظر گرفتن موارد مختلف ایجاد شود:
• آسان کردن برنامه برای پیمایش.
• ایجاد طرحی منحصر به فرد ، چشم نواز و جذاب.
• ایجاد برنامه ای که احساسات بازیگوش و شاد و همچنین احساس موفقیت را برانگیزد.
• ارائه بازخورد مداوم که کاربران را درگیر و تشویق خود کند.
• به طور مناسب برنامه را برای گروه سنی مورد نظر خود هدف بگیرید.
3. طراحی برای مخاطب و سن مناسب
برای نشان دادن چالش هدف گیری مناسب گروه سنی می خواهم به یک مطالعه موردی اشاره کنم که توسط آکادمی خان انجام شده است. طبق گفته Getting Smart عوامل کلیدی که طراحی UX خان آکادمی را موثر قرار داده است، تصاویر جذاب و جذاب و همچنین پیمایش مستقیم است. این برنامه از یک پالت عمدتا آبی و رنگ روشن استفاده می کند که جلوه ای آرامش بخش ایجاد می کند.
علاوه بر این سازندگان برنامه اطمینان حاصل کردند که آواتارهای حیوانات ساده ای را که برای کاربران دانش آموز مناسب سن است قرار دهند. در واقع این منبع آموزشی محبوب اغلب از حیوانات و شخصیت های متحرک در آموزش دانشجویان جوان استفاده می کند.
این بدان معنی است که هنگام طراحی برای دانش آموزان متخصص باید بر نیازهای آن ها، سن آن ها و پیشرفت و دانش فعلی آن ها تمرکز کند.
البته ما نباید فراموش کنیم که برای کسانی که دارای ناتوانی در یادگیری هستند حساب کنیم. طبق یک مطالعه بیش از 14 درصد دانش آموزان در مدارس دولتی با نوعی ناتوانی در یادگیری دست و پنجه نرم می کنند. وظیفه طراح UX این است که هنگام ایجاد برنامه های آموزشی از این دانشجویان حساب کند.
اگر نیاز به طراحی اپلیکیشن دارید می توانید به وب سایت تبلیغات ایران مراجعه نمایید.

Related Posts

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.